[O1] problemów ciąg dalszy - !!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] problemów ciąg dalszy - !!!

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u636sH4KSKg&feature=player_detailpage[/youtube]
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] problemów ciąg dalszy - !!!

    Witam
    Dziś zauważyłem ze po dłuższej jeździe przy temp bliskiej zero chłodnica jest zimna,
    temp na wskaźniku ok w aucie jest gorąco po około 10-15 min .
    Pod autem zero plam duży ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
    Brak plam oleju w zbiorniczku, brak zapachu spalin.
    W aucie po stronie pasażera tapicerka sucha wiec o chyba nie nagrzewnica.
    Pomocy.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • fidodido
      Rider
      • 2010
      • 440

      #4
      ok i wg. objawów podanych w linkach które już przerabiałem ani nagrzewnica ani uszczelka pod głowicą która jest sugerowana a dodatkowo chłodnica zimna czyli co z powodu braku płynu się zapowietrzyła,.?
      Auto: Skoda Octavia I
      Kolor: Srebrny
      Pojemność: 1,8T 20V
      Moc: 150KM
      Typ silnika: AGU
      Gaz: STAG-4

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #5
        Zamieszczone przez fidodido
        z powodu braku płynu się zapowietrzyła,.?
        uzupełnij płyn i powinno być OK
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • fidodido
          Rider
          • 2010
          • 440

          #6
          uzupełnić płyn rozumiem ale gdzie leży przyczyna ubytku płynu w zbiorniczku poziom jest 1,5 cm poniżej min
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz

          • ducker24
            Rider
            • 2011
            • 286

            #7
            Witam
            Im płyn zimniejszy, tym mniej go jest (objętościowo).
            Po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość.
            Wyciek, może na którymś króćcu troszkę puszcza?? Wszędzie jest sucho na 100% :?:
            Chłodnica zimna dobrze świadczy - termostat oki
            zrób tak jak kolega tomus7, Ci radził i patrz co się będzie działo :arrow: czy po jakimś czasie znowu ubędzie

            Ja wymieniałem u siebie na wakacjach płyn nalałem między MIN a MAX gdy było -3 st migała mi kontrolka poziomu młynu chłodniczego. Po przejechaniu kilkuset metrów gasła dolałem i jest oki
            Dolej i nie martw sie na zapas
            Szerokości

            Komentarz

            • fidodido
              Rider
              • 2010
              • 440

              #8
              Wszędzie sucho przynajmniej w miejscach które jestem w stanie dojrzeć z góry
              Płyn dolewałem już 2 razy, gdy jest ciepło jest ok ale im zimniej tym ten płyn szybciej ubywa - pewnie w związku z używaniem nagrzewnicy.
              Samo dolanie wiec dużo nie daje
              Auto: Skoda Octavia I
              Kolor: Srebrny
              Pojemność: 1,8T 20V
              Moc: 150KM
              Typ silnika: AGU
              Gaz: STAG-4

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #9
                Jeżeli miałeś jak piszesz 1,5 poniżej minimum to zapowietrzył się układ teraz dolać na max zagrzać silnik i układ sam się odpowietrzy zakręcić korek i powinno być ok
                a tak poza nawiasem jak każdy płyn paruje i stąd się biorą ubytki :diabelski_usmiech
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • zbig10101
                  Drive
                  • 2009
                  • 45

                  #10
                  A tak poza tym to, należy sprawdzić ubytek płynu nie na wierzchu, ale pod spodem.

                  Komentarz

                  • fidodido
                    Rider
                    • 2010
                    • 440

                    #11
                    chłodnica nadal zimna nawet po dolaniu płynu, i co teraz.?
                    Auto: Skoda Octavia I
                    Kolor: Srebrny
                    Pojemność: 1,8T 20V
                    Moc: 150KM
                    Typ silnika: AGU
                    Gaz: STAG-4

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #12
                      po jak dlugiej jezdzie ta chlodnica jest zimna??
                      co ile czasu poajwia sie ubytek plynu po dolaniu

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #13
                        Dziwne :shock: a jak węze ciepłe, twarde :?: pompa by siadła :idea:
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • fidodido
                          Rider
                          • 2010
                          • 440

                          #14
                          W tamtym roku przy wielkich mrozach płyn dolewałem średnio co 2 tygodnie.
                          Gdy przyszła wiosna problem znikł a ja o nim zapomniałem.
                          Wtedy jednak chłodnica nagrzewała się prawidłowo.

                          Teraz chłodnica jest zimna po 20-30 minutowej jeździe przy temperaturze około 5 stopni, jedynie górna jej cześć jest lekko ciepła.
                          Po 10-15 minutach w aucie wieje już ciepłe powietrze.
                          Wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, czyli termostat działa.
                          Sprawdziłem górna rura doprowadzoną do chłodnicy, jest miękka i ciepła do dolnej nie ma dojścia od góry.,
                          Pomóżcie boje się skutków jazdy z tym ewenementem a mrozy nadchodzą.
                          Auto: Skoda Octavia I
                          Kolor: Srebrny
                          Pojemność: 1,8T 20V
                          Moc: 150KM
                          Typ silnika: AGU
                          Gaz: STAG-4

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #15
                            sprawdz wszyskie plastikowe kruccie na silniku ,w samochodzie nie czuc zapachu płynu chłodniczego? a to ze chłodnica sie nie nagrzewa cała to jest cos normalnego przy tej temp znaczy ze masz sprawny termostat
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • fidodido
                              Rider
                              • 2010
                              • 440

                              #16
                              Zamieszczone przez german81
                              sprawdz wszyskie plastikowe kruccie na silniku ,w samochodzie nie czuc zapachu płynu chłodniczego? a to ze chłodnica sie nie nagrzewa cała to jest cos normalnego przy tej temp znaczy ze masz sprawny termostat
                              w aucie czuć troszkę jakby olejem czy płynem chlodniczym ale tylko przy mocnym grzaniu.
                              Chłodnica chodzi o to ze jest lodowata tylko jej grzbiet jest lekko letni
                              A gdzie tych króćców szukać.?
                              Auto: Skoda Octavia I
                              Kolor: Srebrny
                              Pojemność: 1,8T 20V
                              Moc: 150KM
                              Typ silnika: AGU
                              Gaz: STAG-4

                              Komentarz

                              • Octan
                                Rider
                                • 2006
                                • 653

                                #17
                                Zamieszczone przez fidodido
                                im zimniej tym ten płyn szybciej ubywa - pewnie w związku z używaniem nagrzewnicy.
                                To błędny trop, bo w układzie nie ma żadnego zaworu zamykającego przepływ płynu przez nagrzewnice, płyn przepływa przez nią cały czas. Włączając ogrzewanie kierujesz tylko strumień powietrza w kanał w którym jest nagrzewnica a wyłączając powietrze przechodzi przez kanał - bypass obok nagrzewnicy.

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #18
                                  krucce sa jeden jest na bloku tam gdzie jest termostat drugi na głowicy jeszcze sprawdz chłodniczke pod filtrem oleju bo one czesto ciekna .przy takich temp. to normalne ze chłodnica jest zimna nagrzewnica jest wystarczajacym wymienikiem ciepła zeby utrzymac temp. silnika .jesli zapalisz silnik i na postoju przytrzymasz na obrotach 2-2.5 tys przez 5 -10 minut to cała chłodnica bedzie goroca i moze juz sie właczy wentylator na chłodnicy
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #19
                                    no właśnie chodzi o to ze wczoraj wentylator po 20 min jeździe wystartował przy zimnej chłodnicy gdy na postoju dałem mu w palnik.?
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • ziutsane
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 2376

                                      #20
                                      U mnie ubywało po wymianie pompy i cieklo w miejscu, gdzie wchodzi ona do bloku. Dokrecenie rozwiazalo problem. Sprawdziłbym weza ktory idzie od chlodnicy po prawej stronie. W AGU jest on fatalnie puszczony bo ociera o przedni pas (czy jak to się zwie). Tam w miejscu styku jest taki oring gumowy. U mnie oring się przesunął i przetarło gumę od spodu i ciekło. Musiałem wymienić ten wąż. Przyczyn może być więcej.
                                      Powodzenia
                                      Bartek
                                      Radio: C90r+XDP210EQ
                                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #21
                                        w czasie tych podniesionych obrotów chłodnica zrobiła sie ciepła czy nie ?a co do włanczajacych sie wentylatorów to mozesz miec uszkodzony czyjnik w chłodnicy lub moduł sterujacy wentylatorami
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • fidodido
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 440

                                          #22
                                          Zamieszczone przez german81
                                          w czasie tych podniesionych obrotów chłodnica zrobiła sie ciepła czy nie ?a co do włanczajacych sie wentylatorów to mozesz miec uszkodzony czyjnik w chłodnicy lub moduł sterujacy wentylatorami
                                          nadal była zimna
                                          Auto: Skoda Octavia I
                                          Kolor: Srebrny
                                          Pojemność: 1,8T 20V
                                          Moc: 150KM
                                          Typ silnika: AGU
                                          Gaz: STAG-4

                                          Komentarz

                                          • german81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1414
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #23
                                            cos dziwne rzeczy dzieja sie w tym twoim aucie .przez caly czas jak sa poniesione obroty to wentylator pracuje?
                                            diagnostyka vag 602-614-253

                                            Komentarz

                                            • fidodido
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 440

                                              #24
                                              nie no zajechalem pod robote zimna chlodnica dalem jej troche w dupe i po minucie zalaczyl sie wentylator
                                              Auto: Skoda Octavia I
                                              Kolor: Srebrny
                                              Pojemność: 1,8T 20V
                                              Moc: 150KM
                                              Typ silnika: AGU
                                              Gaz: STAG-4

                                              Komentarz

                                              • german81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1414
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #25
                                                masz klime ?
                                                diagnostyka vag 602-614-253

                                                Komentarz

                                                Pracuję...